logo
Blog

W jaki sposób dieta wpływa na kondycję skóry?

To, że odpowiednie odżywianie ma zbawienny wpływ na nasze zdrowie, samopoczucie i utrzymanie prawidłowej wagi, wiadomo nie od dzisiaj. Warto jednak zastanowić się, jak poszczególne składniki wpływają na kondycję naszej skóry. Jesteś ciekawa? Chętnie Ci podpowiemy 🙂

Top 10 produktów, które pomogą Twojej skórze

To, co znajduje się na poniższej liście jest istotne w codziennym odżywianiu, aby dostarczyć swojej skórze odpowiednich składników odżywczych:

1. Siemię lniane

Zawiera ono bardzo dużą ilość błonnika. Dzięki temu wspomaga pracę jelit oraz oczyszczanie organizmu. Zapotrzebowanie organizmu na wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 może zostać zaspokojone już dzięki zjedzeniu jednej łyżki zmielonego siemienia lnianego dziennie. Jego spożywanie wpływa również korzystnie na nasze włosy. Nawilża również cerę.

2. Orzechy włoskie

Stanowią doskonałą przekąskę między posiłkami w ciągu dnia. A jaki mają wpływ na skórę? Dzięki temu, że posiadają wiele wartości odżywczych, zwalczają wolne rodniki i zatrzymują wodę w komórkach skóry. Ponadto wspomagają leczenie żylaków.

3. Olej kokosowy

Jest to coraz bardziej popularny składnik wielu posiłków. Jest on niskokaloryczny, dlatego doskonale sprawdza się na przykład do smażenia potraw. Zawiera bogactwo kwasów tłuszczowych wpływa pozytywnie na przemianę materii, dzięki temu wspomaga utratę wagi. Ponadto zapobiega przedwczesnemu starzeniu się skóry.

4. Awokado

Należy ono do nielicznych owoców, które nie wchłaniają pestycydów. Ma dobry wpływ na pracę serca, wzrok oraz dzięki obecności kwasu foliowego jest zalecany kobietom w ciąży. Doskonale pielęgnuje skórę.

5. Algi

Wodorosty mają nieoceniony wpływ na kondycję naszej cery. Chlorella jest źródłem chlorofilu. Systematyczne spożywanie alg zapobiega wypadaniu włosów i wspomaga ich wzrost. Wodorosty zapobiegają zmarszczkom, nawilżają skórę i zapewniają gładką cerę.

6. Kiełki

Stanowią doskonałe uzupełnienie diety, zwłaszcza dla pań, które chcą cieszyć się piękną sylwetką. Są one niskokaloryczne i stanowią prawdziwą bombę witaminową (A,B,C,E). Pozytywnie wpływają tylko na nasz wygląd, ale również samopoczucie.

7. Jagody goji

Stanowią one jeden z najskuteczniejszych antyoksydantów. Jest bogaty w aminokwasy oraz witaminy. Zawierają również kwasy tłuszczowe, które wspomagają produkcję kolagenu, co daje efekt młodziej wyglądającej skóry.

8. Jarmuż

To kolejny produkt, który jest bardzo bogaty w witaminy. Zawiera również silne przeciwutleniacze. Jarmuż powinny wprowadzić do swojej diety osoby, które mają problemy z łamliwymi i słabymi paznokciami.

9. Papryka czerwona

Znacznie poprawia kondycję skóry. Wpływa również korzystnie na stan włosów i paznokci. Poza tym odbudowuje włókna kolagenowe oraz wzmacnia naczynia krwionośne.

10. Amarantus

Posiada wysokie walory zdrowotne i odżywcze. Jest źródłem wielu składników mineralnych (w tym żelaza, potasu, magnezu, białka), które sprawiają, że nasza cera jest gładka, a włosy gęste i błyszczące.

 

Produkty, których powinnaś unikać

Istnieje również szereg składników diety, które mają niekorzystny wpływ na kondycję naszej skóry:

1. Soli i cukru unikamy

O tym, że mają one niekorzystny wpływ na stan naszego zdrowia, spożywane w nieodpowiednich ilościach, wiemy nie od dzisiaj. Mają one również negatywny wpływ na wygląd naszej skóry. Produkty te zatrzymują wodę w organizmie, co powoduje opuchliznę. Zawierają też toksyny, których organizm zwyczajnie nie wydala. Kiedy zaczynają się uwalniać, wpływają negatywnie na skórę. Staje się ona podatna na niedoskonałości. Zaczynają pojawiać się zaskórniki i wypryski, traci ona również elastyczność.

2. Tłuste potrawy

Spożywanie tłustych i ostrych potraw może spowodować, że nasze naczynia włosowate rozszerzą się, przyczyniając się tym samym do powstawania krost i przebarwień. Skóra traci naturalny koloryt, a u osób, które mają tendencję do powstawania trądziku, potęguje powstawanie wyprysków.

3. Kofeina

Kofeina potęguje rozszerzenie porów. Zbyt częste picie kawy i herbaty powoduje, że nasza cera staje się poszarzała i matowa. Warto zastąpić te napoje wodą niegazowaną, która nawilża i ujędrnia skórę.

4. Fast foody

Są kuszące i ogólnodostępne. Oczywiście, że zjedzenie jednego hamburgera raz na jakiś czas nie okaże się tragiczne w skutkach, jednak warto ograniczyć spożywanie fast foodów do minimum. To, że są one tłuste i niezdrowe wpływa negatywnie na kondycję skóry.

Mamy nadzieję, że dzięki temu artykułowi poznałaś produkty, o które warto uzupełnić swoją dietę oraz jakich składników unikać, aby cieszyć się promienną skórą 🙂